به دلیل تعطیلات چاپچی، سفارشات از شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۵ شروع به چاپ خواهند شد.

راهنمای خرید دامنه و اتصال به فروشگاه

 

داشتن برند اختصاصی محصولات با داشتن سایتی اختصاصی که نام و آدرس آن منحصر به فرد باشد کامل می‌شود. استفاده از پسوندهای com. و ir. جهت وب‌سایت اختصاصی توصیه می‌گردد و داشتن هر دو در صورت امکان بهترین حالت ممکن است. همچنین پسوند ir. به صورت ثبت پنج‌ساله هزینه بسیار پایینی برایتان در بر خواهد داشت (معمولا کمتر از ۲۰ هزار تومان) و می‌تواند ایده‌آل‌ترین گزینه جهت ثبت دامنه اختصاصی باشد.

در انتخاب نام دامنه سعی کنید تا حد ممکن، اختصار (کوتاهی طول دامنه) را رعایت نمایید و نام دامنه تلفظ راحتی داشته باشد. انتخاب پسوند خیلی مهم نیست ولی اگر به طور مثال در حال ثبت دامنه با پسوند ir. هستید چک نمایید که پسوند com. دامنه مد نظر شما با یک سایت فارسی‌زبان در اینترنت نباشد چون بعدتر موجب گمراهی اشخاصی خواهد شد که به دنبال وب‌سایت شما هستند. (اگر نیاز به توصیه‌های بیشتر در انتخاب نام برند یا نام دامنه دارید می‌توانید از مطالب این صفحه اینستاگرام نیز استفاده نمایید)


اگر در حال حاضر دامنه خود را ثبت کرده‌اید:

اگر از قبل دامنه مد نظر خود را ثبت نموده‌اید کافی است به کنترل پنل دامنه خود وارد شده و در قسمت نام‌های دامنه یا Name Server به ترتیب دی‌ان‌اس‌سرورهای زیر را وارد نمایید:

ns1.chapchi.com

ns2.chapchi.com

پس از اعمال تغییرات حداکثر یک روز زمان می‌برد تا تغییرات دی‌ان‌اس شما به ثمر بنشیند. سپس اگر در پنل کاربری خود در چاپچی، فروشگاهی با دامنه مد نظر ایجاد نمایید آن فروشگاه در دسترس قرار خواهد گرفت.


اگر در حال حاضر دامنه خود را ثبت کرده‌اید اما فقط می‌خواهید زیردامنه‌ای از آن را به سیستم فروشگاه‌ساز چاپچی متصل کنید:

اگر از هاست اشتراکی (میزبانی وب) استفاده می‌کنید در تنظیمات دی‌ان‌اس دامنه خود در کنترل پنل هاست بایستی یک رکورد نوع A برای زیردامنه مورد نظر خود به آی‌پی 45.94.255.62 ایجاد کنید. اگر به مباحث فنی هاست اشتراکی آشنا نیستید نگران نباشید، کافی است با پشتیبانی شرکتی که خدمات هاست اشتراکی به شما ارائه می‌دهد مکاتبه کنید تا این کار را برای شما انجام دهند.

اگر برای دامنه خود از خدمات دی‌ان‌اس ابری همانند کلودفلیر، ابرآروان یا ... استفاده می‌کنید نیازی به کار بالا نیست و فقط لازم است در کنترل پنل دی‌ان‌اس خود یک رکورد نوع A به آی‌پی 45.94.255.62 ایجاد کنید. حتما به خاطر داشته باشید که گزینه proxy dns (معمولا با آیکون ابر نیز نمایش داده می‌شود) برای این رکورد دی‌ان‌اس حتما غیر فعال باشد، به خاطر این که جهت ایجاد SSL لازم است که دامنه مورد نظر شما به آی‌پی سرور چاپچی اشاره کند.


اگر در حال حاضر دامنه خود را ثبت نکرده‌اید:

انتخاب یک رجیسترار (شرکت ثبت کننده دامنه) مطمئن بسیار مهم است. پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات شرکت سینداد جهت ثبت دامنه مد نظرتان است. از همه مهم‌تر آن که خود ما هم از خدمات این شرکت استفاده می‌نماییم چون که اولا از بابت تحریم‌ها خیالمان راحت است (به واسطه این که این شرکت در خارج از ایران نیز ثبت گردیده است) و دوما خیالمان از پشتیبانی مناسب‌شان راحت است و سوما این که قیمت خدماتشان نسبت به سایر شرکت‌های ایرانی نسبتا مناسب‌تر می‌باشد.

در سایت سینداد (sindad.com) می‌توانید دامنه خود را جستجو نموده و در صورت آزاد بودن به صورت آنلاین فرآیند ثبت دامنه را انجام دهید. موقع ثبت دامنه (یا حتی پس از ثبت) می‌توانید نیم‌سرورهای دامنه را بر روی

ns1.chapchi.com

ns2.chapchi.com

تنظیم نمایید تا دامنه ساعاتی پس از ثبت شدن بتواند به سیستم چاپچی متصل گردد.


آیا می‌توان از دی‌ان‌اس سرور اختصاصی خود استفاده کرد؟

اول از همه عرض کنم که این قسمت از مطلب مناسب همه مخاطبین نیست و نیازمند دانش در مورد دی‌ان‌اس سرورها می‌باشد. اگر شما به این موضوعات آشنا بوده و به هر دلیلی می‌خواهید از دی‌ان‌اس‌ سرور اختصاصی خود یا دی‌ان‌اس سرور رجیسترار دامنه یا از سرویس‌های دی‌ان‌اس ابری همانند کلودفلیر یا ابرآروان استفاده نمایید می‌توانید یک رکورد نوع A به آی‌پی 45.94.255.62 تعریف نمایید تا دامنه شما به سرورهای ما متصل گردد.