به دلیل تعطیلات چاپچی، سفارشات از شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۵ شروع به چاپ خواهند شد.

نحوه ثبت سفارشات غیر سیستمی توسط نمایندگان

 

۱. در ابتدا توجه داشته باشید که ثبت‌نام در سیستم طراحان (همکاران) چاپچی به صورت آزاد و رایگان می‌باشد. اما فعال شدن قابلیت ثبت سفارش با قیمت مخصوص طراحان نیازمند تایید شما توسط همکاران چاپچی می‌باشد که لازمه‌ء آن داشتن سایت یا صفحه فعال در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد که مشخصا کار فروش محصولات را انجام می‌دهد (جهت دسترسی به لیست قیمت مخصوص طراحان می‌توانید اقدام به ایجاد تیکت در پنل طراحان نموده یا به تلگرام چاپچی پیام بدهید).

اگر شما دارای این شرایط می‌باشید اما گزینه ثبت سفارش در منوی پنل طراحان به شما نمایش داده نمی‌شود کافی است از طریق تیکت یا تلگرام با ما مکاتبه کنید تا بررسی انجام و این قابلیت برای شما فعال شود.


۲. جهت استفاده از قابلیت ثبت سفارش نیازمند آن می‌باشید که فروشگاهی را در پنل طراحان چاپچی ایجاد نمایید (البته اگر از قبل فروشگاهی در پنل کاربری خود ایجاد نکرده باشید). اگر شما تمایلی ندارید از سیستم فروشگاه‌ساز چاپچی که به صورت رایگان می‌باشد استفاده کنید بایستی صرفا اطلاعات اولیه فروشگاه خودتان (که می‌تواند حتی صفحه اینستاگرام هم باشد) را در این سیستم وارد کنید (در صورت عدم استفاده از سیستم فروشگاه‌ساز چاپچی، گزینه «عدم نمایش فروشگاه» را انتخاب کنید»).

پس از ایجاد فروشگاه لازم است از منوی کاربری گزینه‌ء «مدیریت فروشگاه‌ها» را انتخاب و اقدام به ویرایش فروشگاه خود کنید. در این ویرایش بایستی مشخصات لیبل آدرس پستی فرستنده را وارد کنید. در زمان ثبت سفارش، تنها آدرس گیرنده (مشتری) از شما پرسیده خواهد و مشخصات فرستنده از این تنظیمات دریافت خواهد گردید.

جهت ایجاد فروشگاه در پنل چاپچی می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.


۳. قابلیتی در قسمت ثبت سفارش فراهم شده است تا نیاز نباشد طرح‌هایی که پر استفاده هستند را هر دفعه آپلود کنید.

جهت استفاده از این قابلیت کافی است در قسمت «سفارش محصول» در ناحیه «افزودن طرح جدید» یک نام برای طرح خود وارد کرده و فایل مربوطه (فایل اصلی که دارای کیفیت بالایی می‌باشد ترجیحا با فُرمت png و در غیر این‌صورت با فُرمت jpg) را انتخاب و ثبت کنید. طرح‌هایی که به این شکل آپلود و ثبت کرده باشید در قسمت بالا به صورت لیست نمایش داده خواهند شد (توجه: بعد از فشردن دکمه «ثبت» مدتی صبر کنید تا فرآیند آپلود انجام و پیام ثبت شدن با موفقیت برای شما پدیدار شود).


۴. جهت ثبت سفارش در قسمت «سفارش محصول» بایستی گزینه «سفارش جدید» را کلیک کنید تا به محیط طراحی چاپچی هدایت شوید. ابتدا در این محیط به شما لیست طرح‌هایی که از قبل ذخیره کرده‌اید نمایش داده می‌شود که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده یا با زدن علامت + از طرح جدید استفاده کنید. سپس لیست محصولات به شما نمایش داده خواهد شد تا بتوانید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. ادامه مراحل ثبت سفارش همانند مراحل عادی می‌باشد و شما می‌توانید پس از اضافه کردن تمام موارد مربوط به یک سفارش، به سبد خرید رفته و با وارد کردن آدرس مشتری و انتخاب روش ارسال نسبت به نهایی سازی سفارش خود اقدام کنید.


۵. سفارشات ثبت شده به این روش در پنل کاربری شما در قسمت سفارشات نمایش داده خواهد شد.