به دلیل تعطیلات چاپچی، سفارشات از شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۵ شروع به چاپ خواهند شد.

نقش تعیین کننده رسانه‌های اجتماعی در تجارت الکترونیک

 


دوره اشتراک سنتی تجربیات، هم خوب و هم بد، مدت‌ها پیش از بین رفته‌ است. امروزه، مردم فقط به صورت آنلاین حرکت می‌کنند و نظرات را پیرامون هرمحصول یا سرویسی که خواهان خرید هستند بررسی می‌کنند. به طور مشابه، افراد قبل از رزرو بلیط، نظرات دیگران در مورد هتل را بررسی می‌کنند و همین مساله زمانی که شما قصد بازدید از یک مکان جدید را دارید، تکرار می شود. همین قدر کافی است که بگوییم رسانه دیجیتال قدرت بسزایی برای ایجاد و یا آسیب رساندن به شهرت تجاری دارد. از این رو، تحول رسانه‌های اجتماعی را در تجارت الکترونیک دیگر نمی‌توان منکر شد.


کسب‌وکار در شبکه‌های اجتماعی

کسب‌وکارها همیشه به دنبال جایی هستند که تراکم افراد وجود دارد. در ابتدا این مناطق تمرکز، مکان‌هایی فیزیکی مانند روستاها و شهرها بود. اما اکنون جانشین آن‌ها رسانه‌های اجتماعی هستند. مردم قسمت زیادی از وقتشان را در این رسانه ها صرف می‌کنند که شرکت‌ها را مجاب می کند تا تاکتیک‌های خود را تغییر دهند تا این بازار رو به رشد و پویا را در بر بگیرد. امروزه روابط اجتماعی و تجارت الکترونیک به شدت قوی شده است، به طوری که می توان آن را به عنوان سودمندترین جامعه طبیعی تعریف کرد.


اهمیت شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکار

شبکه‌های اجتماعی یک کانال موثر برای ارتباط با افرادی که دوست دارید و می‌خواهید با آن‌ها در تماس باشید، ‌است و امروزه به مکانی تبدیل شده است که کسب و کارها می‌توانند مشتریان جدید پیدا کنند، سرویس های خود را عرضه کرده و به تبلیغ محصولات خود بپردازند. در واقع این شرکت‌ها به رسانه‌های اجتماعی به عنوان کانالی نگاه می‌کنند که می‌تواند به آن‌ها در افزایش فروش کمک کند.


تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر تجارت الکترونیک

حالا زمان آن رسیده که تاثیر رسانه‌های اجتماعی در کسب و کار را بررسی کنیم. اجازه دهید این تاثیر را از طریق نکات کلیدی زیر بررسی کنیم:

  • نیاز به حضور پیوسته در جامعه هدف:

هر تجارتی یا هر برند که می خواهد موفق شود لازم است که حضوری قوی در فضای آنلاین داشته باشد. تنها، داشتن یک وب سایت اختصاصی کافی نیست. شما باید برند خود را بر روی همه پلت فرم‌های رسانه‌های اجتماعی نمایش دهید تا به قدرت برسید.

ایده اصلی این کار ، اطمینان از حضور همیشگی در چشم مشتریان احتمالی است. به این ترتیب هنگامی که تقاضایی مطرح می‌شود و برند شما یک متخصص در آن زمینه است، کسب‌وکار شما به طور خودکار به یک انتخاب ارجح تبدیل خواهد شد. بنابراین حضور آنلاین قوی، به شناخته شدن شما کمک می‌کند و همچنین فروش را افزایش می‌دهد.

  • آگاهی از نیاز های مشتریان

مشتریان نیروی هدایت‌کننده اصلی پشت هر کسب‌وکار هستند. آن‌ها آینده محصولات و خدمات جدید را تعیین می‌کنند. بازخورد و خدمات مشتری ، نقش بسیار مهمی در تصمیم‌گیری در مورد ویژگی‌های هر محصول ایفا می‌کند.

در بسیاری از موارد، کسب و کارها سرویس‌ها و محصولات خود را تغییر می دهند، زیرا مشتریان خواستار یک تغییر هستند. در واقع این تغییر به دلیل تغییر نظرات مشتریان اعمال شده است. بنابراین شبکه‌های اجتماعی، یک جامعه بزرگ از مشتریان را برای تجارت الکترونیک فراهم می‌کنند. اما در عین حال، این مسئله مشتریان را توانمندتر می سازد و باید برای اجابت خواسته‌های آن‌ها بیشتر هزینه کرد.

  • بهبود رتبه سئو

کامنت‌ها و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش محبوبیت و شهرت برند شما می شود. اگر برند شما در شبکه‌های اجتماعی بازخورد خوبی دریافت کند می‌تواند ترافیک را به سایت شما بکشاند و رتبه سئوی شما را بهبود ببخشد.


آینده رسانه‌های اجتماعی در تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی و تجارت الکترونیک در زندگی روزمره ما گرفتار شده‌اند. این وابستگی متقابل در آینده ده برابر خواهد شد. ابزارهای هوش مصنوعی برای پاسخ فوری به سوالات مشتریان به کار خواهند رفت. ادغام پرداخت در برنامه به طور کامل متحول خواهد شد. نه تنها این، باید به شکایات مشتریان رسیدگی شود. همه چیز با هدف برآورده کردن فوری نیاز مشتری بایستی انجام شود تا آن‌ها محصول یا سرویس را بلافاصله با شتابی بیشتر خریداری کنند.